רעיונות ליצירה עם הילדים

קרדיט: FREEPIK

רעיונות ליצירה עם הילדים

שבתות וחופשות אלו הם הזמנים שבהם אנו מבלים לרוב על ילדינו במתחם הביתי. פעמים רבות אנו רוצים למנוע את הצפייה הממושכת בניידים, טאבלטים והטלוויזיה. אספנו עבורכם כמה רעיונות נפלאים ליצירה עם הילדים.

דפי צביעה

ילדים מאד אוהבים לצייר ולצבוע, אין זה משנה אם הם צובעים בצבעי פסטל, בגואש בצבעי עפרון ואפילו במרקר העיקר שהם צובעים. פעילות אהובה במיוחד היא דפי צביעה. ניתן להדפיס דפי צביעה בשלל דמויות ונושאים ברחבי האינטרנט ולצבוע יחד עם הילדים.

מנדלות

אם יש לכם ילדים יותר גדולים בבית הציעו להם מנדלות, הצביעה במנדלה מאפשרת שימוש עם מבחר צבעים של עפרונות בגוונים שונים, הדבר יוצר לבסוף ציור צבעוני ויפהפה מלא בגוונים ותתי גוונים שונים.

פלסטלינה

פלסטלינה היא אחד החומרים האהובים על ילדים, היא מדמה בצק, אפשר ללוש ולשחק איתה עם הידיים, היא צבעונית ומהנה ומעל הכל היא מאפשרת ליצור דמויות שונות ויצירות מופלאות. ישנם ספרים מיוחדים המיועדים למשחק בפלסטלינה אשר מדריכים בדיוק כיצד ניתן ליצור דמויות של חיות שונות ומגוון צורות נוספות.

פימו

פימו הוא דרגת קושי בכירה של הפלסטלינה. הפימו הוא קשה ויש צורך לרכך אותו בלישה עם הידיים עד אשר ניתן ליצור ממנו צורות או דמויות. אך בניגוד לפלסטלינה את הפימו ניתן להכניס אותו לתנור בסיום היצירה כדי להקשות אותו. בסיום התהליך ולאחר שהוא התקרר לחלוטין ניתן למרוח עליו לכה וליצור ברק יפהפה על גבי היצירה שלכם. רעיון יפה להכין עם הילדים הוא שלט לדלת הבית או החדר שלהם.

גבס

דמויות מגבס הן חביבות במיוחד על ילדים, ראשית את הגבס ניתן להכין מאד בקלות, יש לשפוך אותו אל התבנית הרצויה ולהמתין שיתייבש. לאחר מכן ניתן לצבוע אותו עם צבעי גואש, טושים ואפילו למרוח אותו בדבק ולפזר אבקות נוצצות, לשלב נוצות ושלל אלמנטים עיצובים חביבים עליכם.

קישוט מסגרות של תמונות

לעיתים אפשר למצוא בבית מסגרות ישנות של תמונות שאבד עליהן הכלח. אל תאמרו נואש, הכינו פרויקט קישוט מסגרות יחד עם הילדים. לטובת הפרויקט תזדקקו לאקדח דבק חם ואת הדבק עצמו כמובן. תוכלו להשתמש בפייאטים, כפתורים ישנים, פונפונים צבעוניים, אבני זכוכית, פרחים מבד ולמעשה כל דבר שניתן להדביקו עם דבק חם למסגרת.

לאחר שהדבק יתייבש והמסגרת מוכנה תוכלו לשים תמונה של כל המשפחה או של הילדים ולתלות ברחבי הבית והחדרים.

שדרוג פריטים ישנים

אם יש ברשותכם פריטים ישנים שכבר אין להם בהם שימוש, תוכלו לשדרג אותם יחד עם הילדים. למשל אם יש לכם מנגל פחמים ישן שאין בו כל שימוש תוכלו לצבוע אותו עם מכלי ספריי בגוונים שונים, להפוך אותו ליצירת אומנות ייחודית ולשתול בו שתילים קטנים או צמחי תבלין. תוכלו להניח אותו במרפסת או בגינה שלכם וליהנות מיצירת אומנות פורחת במיוחד.

0/5 (0 Reviews)

עוד כתבות מעניינות:

דפי צביעה דיסני

דפי צביעה דיסני

פוסט זה חוקר את העולם המרתק של דפי צביעה של דיסני, דרך מענגת להפעיל את הדמיון והיצירתיות של ילדים. הפוסט דן ביתרונות החינוכיים שלהם, במגוון

קראו עוד »
דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים אולי נראים פשוטים ולא מעניינים במבט ראשון, אבל יש בהם עולם של הזדמנויות ליצירתיות ולמידה. פוסט זה בבלוג חוקר את היתרונות החינוכיים,

קראו עוד »