ציוד יצירה לגני ילדים

קרדיט: FREEPIK

ציוד יצירה לגני ילדים

גני ילדים ידועים כמקום שבו יש ציוד יצירה רב. שכן חלק מתפקידו של הגן הוא לסייע בהתפתחותם התקינה של הילדים. אחד הדברים המסייעים בכך הוא חשיפה לחומרים ומרקמים שונים אשר גורמים לעניין רב בקרב הקטנטנים.

ציוד יצירה מומלץ לגני ילדים יכלול בחובו לא רק את הציוד עצמו, אלא גם את הנושאים הנלמדים בגן. למשל עונות השנה, חגי ישראל, יום העצמאות, יום השבת, יום ההולדת, גופי ואני, זהירות בדרכים ועוד. ניתן לרכוש היום מוצרים בודדים או קיטים שלמים של יצירה והדבקה. הנה כמה דוגמאות:

קן לציפור

קן לציפור היא אחת מן הקלאסיקות המוכרות ביותר של חיים נחמן ביאליק. כדי להמחיש זאת לילדים ניתן לרכוש "קן לציפור" דמוי זרדים, ולהכין יחד עם הילדים שלוש ביצים שאותם ניתן לקשט ואח"כ לקחת הביתה. אין ספק שהיצירה הפיזית ממחישה באופן טוב יותר את היצירה הקלאסית עבור הילדים הקטנים. 

ט"ו בשבט

חג האילנות נחגג בגנים ע"י שתילת עציצים, טיפוח הגינה, שירים, הכרת פירות יבשים וגם על ידי יצירות שונות. אחת הערכות המוצלחות היא "ערכת יצירת עציץ" הכוללת: פונפונים, מנקה מקטרות, עציץ קרטון, מדבקות ואביזרים נוספים לקישוט.

אני וגופי

כיום ישנה מודעות רבה לפרטיות של הגוף, הילדים לומדים שגופם הוא שלהם ושהוא פרטי. כדי להמחיש את הנושא טוב יותר ניתן לרכוש ערכה של "אני וגופי" שאותה הילדים ירכיבו ויצבעו. כך הם לומדים היכן נמצאים חלקי הגוף השונים, להרכיב אותם וכמובן לצבוע אותם.

חומרי פיסול ולישה

חשוב מאד לרכוש ציוד מסוג: בצק, חול פיסולי, פלסטלינה, חול קינטי, מערוכים, שבלונות בשלל צורות, מזרקים לבצק ועוד. החשיפה לחומרים אלו היא חיונית בגן, שכן היא מלמדת את הילדים גם לעבוד בחברותא בציוד הקיים ולחלוק האחד עם השני וגם כמובן החשיפה למרקמים השונים שחומרים אלו מציעים.

חומרי צביעה שונים

גם חומרי צביעה שונים הם חשובים במיוחד. מומלץ לרכוש צבעי גואש וצבעי ידיים המאפשרים לילדים לטבול את ידיהם ואצבעותיהם בצבעים ולהתנסות בתחושה. כמו כן חשוב לרכוש מכחולים וניתן להוסיף גם סט של טושטוש (צבעי גואש בדמות טושים). צבעים נוספים שמומלץ שיהיו בגן הם כמובן טושים בשלל צבעים, צבעי פסטל, צבעי עפרון ועוד.

הבסיס של הכל

מוצרי הבסיס בגן הם דפים ובריסטולים שהלוא בלעדיהם לא הייתה מתאפשרת שום יצירה. ניתן לשדרג את חומרי הבסיס עם סול, קרטוני ביצוע, קרטון גלי צבעוני, גיליונות נייר זוהרים ועוד. עליהם תזדקקו כמובן גם למספריים ודבק פלסטיק. 

קישוטים רבים ומגוונים

את שלל היצירות בגן ניתן לשדרג עם חומרי יצירה רבים וקישוטים כגון: מקלות עץ צבעוניים, נוצות, פונפונים צבעוניים, מנקי מקטרות, ניירות קרפ, פייאטים, חרוזים, צמר, מדבקות ועוד. כל אלו תורמים הן למראה היצירה והן להכרת החומרים השונים.  

0/5 (0 Reviews)

עוד כתבות מעניינות:

דפי צביעה דיסני

דפי צביעה דיסני

פוסט זה חוקר את העולם המרתק של דפי צביעה של דיסני, דרך מענגת להפעיל את הדמיון והיצירתיות של ילדים. הפוסט דן ביתרונות החינוכיים שלהם, במגוון

קראו עוד »
דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים אולי נראים פשוטים ולא מעניינים במבט ראשון, אבל יש בהם עולם של הזדמנויות ליצירתיות ולמידה. פוסט זה בבלוג חוקר את היתרונות החינוכיים,

קראו עוד »