עשרה דברים שלא ידעתם על הסרט צעצוע של סיפור

קרדיט: Pixabay

סרט האנימציה הממוחשבת "צעצוע של סיפור" הוא הסרט הראשון של חברת פיקסאר שיצא לאקרנים בשנת 1995. הסרט זכה להצלחה כבירה ובשנת 1999 יצא לאקרנים סרט ההמשך "צעצועי של סיפור 2". ב-2010 יצא לאקרנים סרט ההמשך "צעצוע של סיפור 3" וב-2019 יצא "צעצוע של סיפור 4".

אם טרם צפיתם בסדרת סרטי האנימציה כדאי לכם לתכנן בינג' עם הילדים ו/או החברים, ורגע לפני שאתם מתיישבים בספה הנוחה כדי לצפות בסרטים ששינו לעד את תעשיית הקולנוע כדאי לכם להכיר עשר עובדות על הסרט "צעצועי של סיפור".

הפרויקט הראשון של פיקסאר

הסרט שיצא לאקרנים ב-1995 היה הפרויקט הראשון של חברת פיקסאר, כאשר אולפני דיסני היו שותפים בהפקת הסרט. 11 שנים לאחר יציאת הסרט דיסני רכשה את חברת פיקסאר בסכום של 7.4 מיליארד דולר.

בילי קריסטל מסרב לדובב את דמותו של באז שנות-אור

יוצרי הסרט הציעו לשחקן בילי קריסטל לדובב את דמותו של באז שנות-אור, הוא סירב לבקשה אך לאחר הצלחת הסרט הוא הצהיר כי זהו פספוס עצום בקריירה שלו והוא מתחרט על סירובו לדובב את הדמות. הקומיקאי טים אלן שזכה להצלחה בעקבות משחקו בקומדיית המצבים "שפץ את ביתך" זכה בתפקיד.

הכנסה גבוהה מעל 400 מיליון דולר

סרט האנימציה "צעצועי של סיפור" נערך כולו במחשבים, התקציב להפקת הסרט הגיע ל-30 מיליון דולר, וההכנסות הגיעו כבר ליותר מ-400 מיליון דולר.

מחווה לשטיח בסרט "הניצוץ"

השטיח בבית של סיד בסרט האנימציה הוא מעשה מחווה לשטיח הנמצא במלון שמופיע בסרט "הניצוץ", ובנוסף ניתן להבחין במחווה נוספת לסרט בכיכובו של ג'ק ניקולסון עם רמז לחדר מספר R237. 

באז שנות-אור היה אמור להיקרא לונאר לארי

יוצרי הסרט סיפרו בכמה ראיונות שנערכו איתם כי במקור דמותו של באז שנות-אור הייתה אמורה להיקרא לונאר לארי, אך לבסוף החליט לקרוא לדמות באז שנות-אור על שם האסטרונאוט באז אולדרין, האדם השני שכף רגלו דרכה על אדמת הירח.

מחווה לכבדי שמיעה בסרט הרביעי

בסרט "צעצוע של סיפור 4" היוצרים הוסיפו מחווה קטנה ומרגשת מאוד לכל הילדים כבדי השמיעה בעולם, ובסצנה בה הופיע ילד קטן ניתן להבחין בשתל שבלול המותקן באוזנו, המתקן האלקטרוני מאפשר לחירשים ולכבדי שמיעה לשמוע טוב יותר.

תסריט המשך לסרט קצר בשם "צעצוע פח"

התסריט לסרט "צעצוע של סיפור" נכתב כתסריט המשך לסרט של האנימטור ג'ון לאסיר בשם "צעצוע פח". הסרט הקצר יצא לאקרנים ב-1988 והאנימטור זכה לתפקיד משמעותי באולפני פיקסאר שהוקמו ב-1979.

במאי הסרט הרביעי צפה בסרט הראשון בקולנוע כשהיה בן 15

ג'וש קולי, במאי הסרט הרביעי בסדרת הסרטים "צעצוע של סיפור", סיפר לאחרונה כי בגיל 15 הוא צפה לראשונה בסרט הראשון בסדרה, לדבריו הסרט השפיע עליו וראשו הסתחרר בגלל האפקטים. חצי יובל לאחר הצפייה בסרט הראשון הוא זכה בתפקיד הבמאי של הסרט הרביעי, לאחר שבמשך כעשור הוא סלל את דרכו בפיקסאר מתפקיד של מתמחה זוטר ואמן סטוריבורד.

קיאנו ריבס מדובב את דמותו של דיוק קאבום

בסרט הרביעי מופיעה דמות חדשה של פעלולן אופנועים קנדי בשם דיוק קאבום, את הדמות מגלם השחקן קיאנו ריבס. השחק האגדי נבחר לדובב את פעלולן האופנועים באודישן עיוור, ויוצרי הסרט היו משוכנעים שקיאנו ריבס יסרב לקחת את התפקיד בגלל שמדובר בתפקיד קטן יחסית.

טום הנקס שומר על איכות הקול שלו

טום הנקס מדובב את דמותו של השריף וודי בכל ארבעת הסרטים, ולמרות שחלפו 25 שנה בין הסרט הראשון לסרט הרביעי, קולו לא השתנה מאחר והוא אינו מעשן, לא שותה אלכוהול ומקפיד על בריאותו, ואם תשוו את הקול שלו תבחינו כי למרות שהוא אינו צעיר, גוון קולו לא השתנה במאומה.

0/5 (0 Reviews)

עוד כתבות מעניינות:

דפי צביעה דיסני

דפי צביעה דיסני

פוסט זה חוקר את העולם המרתק של דפי צביעה של דיסני, דרך מענגת להפעיל את הדמיון והיצירתיות של ילדים. הפוסט דן ביתרונות החינוכיים שלהם, במגוון

קראו עוד »
דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים אולי נראים פשוטים ולא מעניינים במבט ראשון, אבל יש בהם עולם של הזדמנויות ליצירתיות ולמידה. פוסט זה בבלוג חוקר את היתרונות החינוכיים,

קראו עוד »