כיצד להעסיק ילדים עם דפי צביעה ליותר מ-5 דקות

צביעה לפי מספרים

דפי צביעה להדפסה הם דרך נפלאה יצירתית וחינוכית להעסיק ילדים, אבל לעתים הילדים מאבדים את הריכוז או הסבלנות אחרי מעט זמן בפעילות של ציורים לצביעה. לכן לפניכם מספר שיטות באמצעותן תלמדו כיצד להעסיק ילדים עם דפי צביעה ליותר מ-5 דקות וליצור משחקי צביעה בשילוב ציורים להדפסה ולהגביר את מעורבותם בקלות תוך מתן ערך לימודי ותרומה להתפתחות הילדים בקלות.

את השיטות היצירתיות להארכת הפעילות במשחקי צביעה כייפיים תוכלו ליישם בימי חופשה וחגים, בטיולים, בנסיעות, בטיסות ובכל מקום בו תרצו להעסיק את ילדיכם בפעילות מהנה שתיתן גם לכם קצת שקט.

6 רעיונות יצירתיים וחינוכיים לפעילויות עם דפי צביעה

1. צביעה לפי מספרים – דרך קלה להפוך דפי צביעה לפעילות לימודית. פשוט כתבו מספר על כל חלק מתוך הציור לצביעה, ובצד הציור כתבו לאיזה מספר שייך כל צבע. הילד ישלים את צביעת הציור לפי המספרים בצורה כרונולוגית או לא. זוהי דרך מצויינת ללמוד גם מספרים.

צביעה לפי מספרים
2. צביעה לפי אותיות – או רעיון כמו משחקי צביעה לפי מספרים, רק הפעם אפשר להשתמש באותיות, מילים או צורות אשר כל אחת מהן תסמל צבע אחר. זוהי דרך מצויינת ללמוד גם אותיות.

צביעה לפי אותיות

3. צביעה לפי נקודות צבע – ניתן לסמן עיגולים קטנים בצבעים שונים על כל אחד מחלקי הציור לצביעה, כך שהילד ישלים את צביעת הציור לפי אותו צבע שמסומן לו בחלק. זוהי דרך נפלאה ללמד פעוטות להבחין בין הצבעים השונים.

צביעה לפי נקודות צבע

4. משחקי צביעה עם פאזל – משחק פשוט של גזירת הציור לצביעה למספר חלקים (4, 6, 9 או 12 חלקים), כל שעל הילד להרכיב קודם את הפאזל עד לתמונה שלמה של דף הצביעה, ואז לצבוע אותו.

משחקי צביעה עם פאזל

5. חיתוך דף צביעה לחצי – שיעור בסימטריה. פשוט חתכו באמצע את הציור לצביעה ותנו לילדכם להשלים את הציור לבד על דף נייר ריק לפי התמונה המקורית או לפי הדמיון האישי שלו.

חיתוך דף צביעה לחצי

6. חיפוש חלק מהציור וצביעתו – משחק זה מתאים לציורים שיש בהם הרבה אובייקטים לצביעה. בקשו מילדכם למצוא צורה מסויימת, דמות או אובייקט בציור – ואז לצבוע אותו. כל פעם חלק אחר עד שהילד מוצא את כל החלקים ומסיים לצבוע את דף הצביעה.

 

עכשיו יש לכם מספיק דרכים להעסיק את הילדים, לאתגר אותם ולאפשר להם ללמוד עוד באמצעות דפי צביעה להדפסה. בחרו ציור שהילד אוהב, הדפיסו וגשו למלאכה!

יש לכם רעיונות נוספים לפעילויות מהנות עם דפי צביעה? כתבו לנו ונשמח להוסיפן לאתר.

0/5 (0 Reviews)

עוד כתבות מעניינות:

דפי צביעה דיסני

דפי צביעה דיסני

פוסט זה חוקר את העולם המרתק של דפי צביעה של דיסני, דרך מענגת להפעיל את הדמיון והיצירתיות של ילדים. הפוסט דן ביתרונות החינוכיים שלהם, במגוון

קראו עוד »
דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים אולי נראים פשוטים ולא מעניינים במבט ראשון, אבל יש בהם עולם של הזדמנויות ליצירתיות ולמידה. פוסט זה בבלוג חוקר את היתרונות החינוכיים,

קראו עוד »