10 סיבות מדוע כדאי לעודד את הילד שלך ללמוד לצייר

מדוע כדאי לעודד את הילד שלך ללמוד לצייר

כל הילדים מציירים בשלב זה או אחר וזוהי פעילות מקובלת בבית, בגני הילדים ובבתי הספר. ישנם ילדים שלוקחים את נושא הציור צעד אחד קדימה ומקדישים לכך זמן רב וישנם אחרים אשר לא מרבים לייחס לכך חשיבות רבה. אבל האמת שציור הוא דבר חשוב ומועיל וישנן סיבות טובות מדוע כדאי לעודד את הילדים ללמוד לצייר כבר מגילאים צעירים:

1. פיתוח קורדינציה – ציורים מסייעים לפיתוח התיאום בין העין ליד, דבר חשוב מאוד אצל ילדים. כאשר הילדים לומדים איך מציירים, באמצעות הציור הם משפרים את יכולת התיאום והדבר אחר כך מסייע להם בכל תחומי החיים, אפילו בכתיבה.

2. ציור כצורת ביטוי – כאשר הילדים מציירים מתוך הדמיון הם הרבה פעמים מציירים את עולמם הרגשי ואת כל מה שמתרחש בחייהם. הציורים מאפשרים לילדים להתבטא באופן טבעי, דבר חשוב בפני עצמו, ובכך לחשוף דברים שהם מתקשים לבטא במילים. במקרים רבים ציורים מסייעים לחשוף משברים בחיי הילדים ולא אחת תמצאו מטפלים שונים העושים שימוש בציורים כדי להבין ולפענח את את רגשותיו של הילד.

3. עידוד הדמיון והיצירתיות – דמיון ויצירתיות הם דברים חשובים מאוד בחיי כולם, מילדים ועד מבוגרים. חשוב לאמן את הדמיון והיצירתיות כבר בגיל צעיר, בסופו של דבר הדמיון הוא הכלי העיקרי שלנו בחיים לצורך פתרון בעיות. כאשר הילדים לומדים לצייר הם לומדים לתת חופש לדמיון.

4. פעילות מרגיעה – לצד כל המיומנויות שמפתחים במהלך הציור, אנו לפעמים שוכחים שללמוד לצייר זוהי פעילות מרגיעה. הילדים יכולים לצייר וליהנות ולמצוא מפלט מכל הדאגות בעודם מתרכזים במה שהם אוהבים.

5. הציור כפעילות חינוכית – זה לא רק איך מציירים כאשר לומדים לצייר, אלא גם מה מציירים. הילדים יכולים להשתמש בציורים כחלק משלים לתכנים חינוכיים. למשל: ניתן לתת לילדים משימות לימודים הקשורות לנושא הלימודים (חגי ישראל, ציונות, איכות סביבה וכו׳).

6. פעילות חברתית – לימוד ציור הוא אמנם חוויה מאוד אישית וכל ילד מתקדם בקצב שלו, אך כאשר לומדים לצייר זה יכול להיעשות במסגרת חוג אשר נותן גם מסגרת חברתית וכך מקבלים ערך מוסף. הילדים יכולים ללמוד לצייר בעודם מבלים עם ילדים אחרים מאותה שכבת גיל ובעלי תחומי עניין משותפים.

7. בניית ביטחון עצמי – ללמוד לצייר יכול לסייע לילדים לחזק את הביטחון העצמי. בעזרת האימון והטכניקה הם לומדים איך לצייר טוב יותר ומגיעים להישגים. השיפור הרב ותחושת השינוי ביכולות שלהם מסייעות לחזק את הביטחון העצמי, דבר המשליך על תחומים אחרים.

8. להתמקד ולהתרכז – כאשר הילדים לומדים לצייר הם מקבלים תרגילים שונים מהמורים או המדריכים לציור – על מנת שילמדו טכניקות שונות לפיתוח המיומנויות האישיות. חלק מהתרגילים מלמדים את הילדים להתמקד ולהתרכז. זוהי מיומנות חשובה בפני עצמה.

9. תפיסת עומק ותפיסת המרחב – אלו הן מיומנויות חשובות מאוד המתפתחות אצל פעוטות. על פי הדעה הרווחת בעולם המדעי אלו הן יכולות הניתנות לאימון ופיתוח. כאשר לומדים לצייר, אפילו שזה בגילאים מאוחרים יותר, ניתן לשפר את היכולות הללו.

10. התמדה וסבלנות – כאשר הילדים הולכים ללמוד לצייר הם גם מקבלים שיעור חשוב לחיים לגבי התמדה וסבלנות. הם מגיעים עם יכולות מאוד בסיסיות בציור ולאט לאט הם משתפרים ומאמנים את יכולותיהם, משיעור לשיעור ומציור לציור.

0/5 (0 Reviews)

עוד כתבות מעניינות:

דפי צביעה דיסני

דפי צביעה דיסני

פוסט זה חוקר את העולם המרתק של דפי צביעה של דיסני, דרך מענגת להפעיל את הדמיון והיצירתיות של ילדים. הפוסט דן ביתרונות החינוכיים שלהם, במגוון

קראו עוד »
דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים

דפי צביעה לבנים אולי נראים פשוטים ולא מעניינים במבט ראשון, אבל יש בהם עולם של הזדמנויות ליצירתיות ולמידה. פוסט זה בבלוג חוקר את היתרונות החינוכיים,

קראו עוד »